Tichetele de masa reduc absenteismul angajatilor

Conform unui studiu internaţional efectuat de compania Mercer în Statele Unite, costul absenteismului

angajaţilor reprezintă pentru companii 36% din costurile salariale totale.

 

Absenteismul neplanificat, constând în absenţe incidentale sau extinse, este o problemă în special

pentru companiile mici şi mijlocii, pentru care lipsa neprevazută a unui salariat poate pune în pericol

activităţi critice pentru companie, reprezentând 9% din totalul costurilor cu salariaţii. Un instrument

surprinzător, dar foarte eficient pentru a controla absenteismul neplanificat este tichetul de masă.

 

În România, ca şi în multe alte ţări, companiile au dreptul de a oferi salariaţilor tichete de masă doar

pentru zilele lucrătoare efectuate – în zilelele de concediu nu se acordă tichete de masă.

 

Valoarea unui tichet de masă în România este în prezent de 9.35 lei/ zi, astfel că valoarea lunară a

tichetelor primite de fiecare salariat poate ajunge până la 215 lei în cazul lunilor cu 23 zile lucrătoare.

 

Dacă pentru zilele de absenţă din varii motive, salariul este totuşi încasat, nu acelaşi lucru se întâmplă în

cazul tichetelor de masă, care se acordă doar pentru zilele lucrătoare efectuate. Astfel că aceasta este o

motivaţie suplimentară pentru angajaţi de a fi prezenţi la locul de muncă.

 

Tichetele de masă sunt scutite de taxe sociale salariale şi patronale, aplicându-li-se doar cota de 16% de

impozit pe venitul salarial. Astfel, tichetele de masă aduc companiilor economii de până la 35% faţă de

varianta acordării unor sume echivalent în bani. În toate ţările în care există tichete de masa, acestea

se bucură de diferite facilităţi fiscale, întrucât, pentru Stat, tichetele sunt un instrument cu eficacitate

demonstrată pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii şi sănătatea angajaţilor printr-o alimentaţie mai bună.

 

În România, tichetele de masă există din anul 1998. Cel mai utilizat tichet de masă este Ticket 

Restaurant®, emis de Edenred Romania, care are cea mai mare reţea de acceptare, de peste 50.000 de

magazine şi restaurante, şi este folosit de peste 35.000 de companii şi 1.500.000 de salariaţi.

Articole similare

Comentariul tau aici